У торговельному центрі Кропивницького місцеву жительку Надію Паливоду продавчиня відмовилась обслуговувати українською мовою та назвала її “нацисткою”. Повідомляє Суспільне, інформує ТРИБУНА.

За словами Надії Паливоди, продавчиня спілкувалась з нею російською мовою: “Було так:

– Пакєт нужен?

– Ні, не потрібен, – думала, може за звичкою говорить російською, а почує, що я українською — і перейде.

– Дісконтная карточька єсть?

– Ні, дисконтної карточки в мене немає. А чого ви не обслуговуєте покупців українською мовою?

– Я ничего нє буду отвєчать на етот вопрос, ето мойо лічноє дєло, на каком язикє я говорю.

– Вийшов закон України, який зобов’язує працівників у громадських місцях і у сфері торгівлі спілкуватися українською.

– Ну так ето нацизм”.

Надія Паливода звернулась до адміністратора магазину. За її словами, підтримав чоловік, який також стояв у черзі: “Він розповів, що продавчиня сказала йому, що через таких як я, війна в Україні. Він їй сказав, що війна через таких, як вона”.

Адміністрація магазину відповла, що така поведінка є неприйнятною для їх персоналу, працівницю звільнили.

У Кропивницькому звільнили продавчиню через небажання обслуговувати українською

Що відомо

16 січня 2021 року набула чинності норма 30-ї статті Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”. Всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою. У випадку, якщо співробітники сфери обслуговування відмовляються обслуговувати клієнта українською мовою, існує певний порядок дій. Уповноважений з захисту державної мови Тарас Кремінь, передусім, радить спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою. У разі відмови, звернутись до керівництва закладу або на “гарячу лінію” закладу: ресторану, торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.

У разі відмови або не забезпечення надання інформації та послуг державною мовою, треба подати скаргу до Уповноваженого з захисту державної мови.

Згідно з законом, уразі порушення суб’єктом господарювання права громадян обслуговуватись українською, мовний омбудсмен або його представник складає акт та оголошує такому суб’єкту попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів.

За повторне протягом року порушення вимог закону, суб’єкт господарювання буде змушений сплатити штраф у розмірі від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (до 6800 грн).