Протягом 2022 року спеціалісти сектору контролю за рекламою, дотриманням антитютюнового законодавства та пробірного контролю управління захисту споживачів та контролю за регульованими цінами Держпродспоживслужби області здійснили 1 920 досліджень рекламоносіїв (зовнішньої реклами, внутрішньої, на телебаченні та радіо, в ЗМІ, на транспорті). У 44 випадках було встановлено порушення законодавства в сфері реклами, інформує ТРИБУНА.

За результатами перевірок, проведених спеціалістами Держпродспоживслужби, стосовно суб’єктів підприємницької діяльності прийнято 44 рішення про застосування штрафів на загальну суму 51 478 грн. Із них 29 порушників

добровільно сплатили до Державного бюджету України 41 278 грн.

Сектор контролю за рекламою, дотримання антитютюнового законодавства та пробірного контролю Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області здійснює постійний нагляд за дотриманням законодавства про рекламу на території області (зокрема завдяки проведенню моніторингів рекламо носіїв), нагляд за рекламою алкогольних напоїв і лікарських препаратів та дотриманням антитютюнового законодавства.

Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що законодавство забороняє розміщувати у рекламі лікарських засобів:

  • відомості про те, що лікувальний ефект від застосування лікарського засобу є гарантованим;
  • зображення зміни людського тіла або його частин внаслідок хвороби, поранень;
  • твердження, що сприяють виникненню або розвитку страху захворіти або погіршити стан свого здоров’я через невикористання лікарських засобів, що рекламуються;
  • посилань на лікарські засоби як на найбільш ефективні, найбільш безпечні, виняткові щодо відсутності побічних ефектів;
  • посилань на конкретні випадки вдалого застосування лікарських засобів;
  • рекомендацій або посилань на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги;
  • спеціальних виявлень подяки, вдячності, листів, уривків із них із рекомендаціями, розповідями про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб;
  • зображень і згадок імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій.

Водночас реклама лікарських засобів обов’язково повинна містити:

– вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу;

– рекомендацію щодо обов’язкового ознайомлення з інструкцією на лікарський засіб;

– текст попередження такого змісту: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що займає не менше 15% площі реклами.

Звертаємо увагу споживачів: у разі виявлення порушень у сфери реклами звертайтеся до Головного управління Держпродспоживслужби в Кіровоградській області. Посадові особи розглядають звернення споживачів щодо порушення вимог Закону України «Про рекламу» та формують справи відносно суб’єктів: рекламодавців, виробників реклами, розповсюджувачів реклами.